Як батьки дитини з ООП можуть обирати для своєї дитини освітню програму?
Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 609 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text ) на постійній основі до складу Команди супроводу входять батьки дитини з ООП. Серед завдань Команди супроводу є розроблення індивідуальної програми розвитку (далі-ІПР) для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини.
ІПР - це документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання (п.10 ст.1 Закону України “Про освіту”).
ІПР складається на основі Висновку ІРЦ протягом двох тижнів, підписується всіма членами команди, одним з батьків (іншим законним представником) учня та затверджується керівником закладу освіти (пункт 10 «Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти», затвердженого постановою КМУ від 15 вересня 2021 р. № 957).
У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги (пункт 6 розділу УІІ Примірного положення про команду супроводу).