Чи може бути змінена тривалість навчання здобувача освіти з ООП?
Пунктом 3 статті 12 Закону України "Про дошкільну освіту" передбачено, що «діти з особливими освітніми потребами можуть перебувати до семи (восьми) років у спеціальних закладах дошкільної освіти (групах) та інклюзивних групах закладів дошкільної освіти».
Пунктом 5 статті 12 Закону України “Про освіту” передбачено, що «особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.»
А відповідно до підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 № 585 «Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти» тривалість здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, може бути продовжена на один рік на рівні початкової освіти та/або на один рік на рівні базової середньої освіти відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії.
У цій же постанові визначено, що потреба щодо продовження тривалості навчання визначається командою психолого-педагогічного супроводу не пізніше ніж за півроку до завершення навчання, що зазначається в протоколі засідання, та є підставою звернення до ІРЦ для повторної комплексної оцінки розвитку дитини.
На підставі висновку про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, виданого ІРЦ, та заяви одного з батьків (іншого законного представника) дитини рішення про продовження тривалості навчання приймається педагогічною радою та вводиться в дію наказом керівника закладу освіти.
Тож тривалість навчання дитини з ООП може бути, у разі потреби, збільшеною на один рік у початковій школі, та на один рік у базовій школі, крім того, може бути розпочате навчання у початковій школі з семи чи восьми років.
Слід зазначити, що продовження тривалості навчання може бути організовано у початковій школі у будь-якому з 1-4 класів, у базовій – у будь-якому з 5-9 класів.